Általános szerződési feltételek (ÁSzF)

Kérjük, olvassa el figyelmesen az Általános Szerződési Feltételeket, és csak abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, ha ezen szerződési feltételek minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. A szerződés nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, és a vásárlási ajánlat visszaigazolásával jön létre.

 1. Az oldal üzemeltetője, és adatai:

Cégnév: „Ropsz 2001” Kereskedelmi, és Szolgáltató Kft.
Székhelye: 1155 Budapest, Meixner Ildikó tér 7. (nem üzlet)
Cégjegyzékszám:01-09-696735
Cégbíróság megnevezése:Fővárosi Bíróság mint Cégbíróság
Adószám:12651311-2-42
Bankszámlaszám: CIB 11100104-12651311-01000003
Csomagküldő tevékenység nyilvántartási száma: 2749/2015
Nyilvántartásba vevő hatóság: Budapest Főváros XV. ker. PMH Hatósági Főosztály
E-mail: info@szonyegguru.hu
Telefon: +36702079923T
Tárhely üzemeltetője: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft. 1144 Bp. Ormánság u. 4 A
Adatvédelmi nyilvántartási szám: NAIH-89644/2015
Adatkezelés technikai háttere: Skycentrum Bt. 1089 Budapest, Golgota u. 3

 2. Vásárlási feltételek

2.1 A termék kiválasztása

A vásárlónak lehetősége van választani, és rendelni az oldalon megjelenített termékek közül, illetve a saját egyedi igényeinek megfelelő termékre rendelést leadni. A vásárló a kiválasztott termékre vásárlási szándéka esetén e-mail elküldésével tehet vásárlási ajánlatot. Amennyiben az oldalon szereplő minták valamelyikére kíván ajánlatot tenni, úgy a megrendelő levélben közölni kell a kiválasztott minta kódját (pl.: H24, Sz8, D17 stb..), a választott méretet: szélesség*hossz ( pl: 80*180. 120*200, stb.), és a darabszámot. Amennyiben az oldalon szereplőktől eltérő minta vásárlására tesz ajánlatot, akkor meg kell adni a minta betűjelét ( H, K, Sz, D) illetve a kiválasztott színeket, azok kódszámával az oldalon megtalálható színminták segítségével, továbbá a méretet, és darabszámot.

Fontos: Rendszeresen készülő terméknek a TOP 100 -ban szereplő termékek minősülnek, melyeket külön oldalon tüntettünk fel. A TOP 100 -ban szereplőtől eltérő mintájú, és méretű szőnyegek egyedi, megrendelésnek minősülnek, melyet kifejezetten a vásárló megrendelése alapján, a vásárló kérésére, személyre szabottan, egyedileg gyártanak le. Az egyedi termékek 30% előleg előre fizetésével rendelhetők. Az előlegtől egyedi esetekben a weboldal üzemeltetője (értékesítő) eltekinthet. Erről a vásárló e-mail formájában a visszaigazolásban kap tájékoztatást.

2.2 A rendelés elküldése (vásárlási ajánlat megtétele)

A vásárló a termékeket a Szőnyegeink/Minták, a Szőnyegeink/Színválaszték, a Szőnyegeink/Méretek, és a Szőnyegeink/TOP 100 aloldalak segítségével tudja kiválasztani.

Ha a vásárló kiválasztotta az általa megrendelni kívánt termé(ke)ket, rendelését vásárlási ajánlat formájában, elektronikus levélben (e-mail) teheti meg. A vásárló a vásárlási ajánlat elküldésével elfogadja a jelen Általános Szerződési Feltételekben foglaltakat, valamint  a termékeknek a honlapon megadott tulajdonságait, mérettűrését, és azt, hogy a színek a valóságban kis mértékben, árnyalatokkal eltérhetnek az oldalon szereplő, és a képernyőn megjelenített színektől. 

A vásárlási ajánlatot a megrendelés@szonyegguru.hu e-mal címre kell elküldeni, és az alábbiakat kell tartalmaznia:

  • A kiválasztott termék(ek) darabszámát
  • A kiválasztott termék(ek) méretét
  • A kiválasztott termék(ek) kódját – ha nincs ilyen, akkor a minta kódját, és a választott színeket.
  • A választott fizetési módot (előre utalás, utánvét)
  • A választott szállítási módot (házhoz szállítás, postapont, stb…)
  • A számlázási címet
  • A szállítási címet
  • Értesítési telefonszámot (A csomagszállítónak kell) 
  • A nyilatkozatot, melyben vevő elfogadja jelen Általános Szerződéses Feltételeket

Ha megfelelőnek tartja, és leellenőrizte az adatokat, és úgy döntött, hogy meg szeretné vásárolni a terméket, úgy küldje el vásárlási ajánlatát a megadott e-mail címre.

A megrendelés leadható a honlapon lévő megrendelési űrlap kitöltésével is. 

Vásárló a megrendelés elküldésével tudomásul veszi, hogy megrendelése fizetési kötelezettséggel jár.

2.3 Árak

Áraink a rendelés időpontjában érvényes listaárak, melyeket külön oldalon tüntettünk fel. Egyedi méret rendelésekor az árat a megvásárolni kívánt szőnyeg méretének (m2) és az árjegyzékben szereplő m2 árnak a szorzata adja 100.- Ft-ra kerekítve. Az árak bruttó árak, az ÁFÁ-t tartalmazzák, azonban az árak nem tartalmazzák a szállítás, és utánvét költségét. 

Amennyiben valamilyen hiba, vagy hiányosság lép fel a termékeknél, vagy az áraknál, fenntartjuk a jogot a korrekcióra. Ilyen esetben a hiba felismerése, illetve módosítása után azonnal tájékoztatjuk a vevőt az új adatokról. A vevő ezt követően még egyszer megerősítheti a vásárlási ajánlatát (rendelését), vagy lehetőség van arra, hogy bármely fél elálljon a szerződéstől.

2.4 A rendelések feldolgozása

A rendelések feldolgozása 48 órán belül megtörténik.

2.5 Visszaigazolás

Minden esetben 48 órán belül e-mailes visszaigazolást küldünk. A visszaigazolás elküldése a vásárlási ajánlat elfogadását jelenti, és a szállítási szerződés ezzel jön létre a vásárló, és az eladó között.

A visszaigazolásban feltüntetjük:

  • a megvásárolni kívánt terméke(ke)t, és az(ok) árát, 
  • a számlaszámot
  • a szállítási díjat
  • az utánvét összegét
  • a szükséges előleg mértékét
  • a vállalt szállítási határidőt
  • a számlázási, és szállítási címet.

Kérjük, feltétlenül ellenőrizze a visszaigazolásban szereplő adatokat, különös tekintettel a méretekre, mintákra, és árakra vonatkozóan! Ha eltérést tapasztal, vagy el kíván állni a szerződéstől kérjük, haladéktalanul jelezze!

A visszaigazolás nem feltétlenül arról az e-mai címről kerül elküldésre, melyre a vásárló az ajánlatát (megrendelését) elküldte, ezért kérjük, hogy amennyiben a visszaigazolás 48 órán belül nem érkezne meg, ellenőrizze a levelezője SPAM könyvtárát is, illetve jelezze az info@szonyegguru.hu, vagy a ropsz2001kft@gmail.com e-mail címen.

2.6 Fizetési lehetőségek

A megvásárolni kívánt termékek ellenértékét két féle képen rendezheti;

  • Lehetőség van a teljes összeget előre utalással rendezni. Ebben az esetben a visszaigazolásban szereplő tejes összeget az ott megadott bankszámla számra kell előre átutalni. A megvásárolni kívánt terméket az összeg beérkezését követően tesszük gyártási programba. 

Az összeg beérkezését követően számlát állítunk ki, és a vásárlót e-mail-ben értesítjük az összeg beérkezéséről. A számla másolatát az értesítéshez mellékeljük, az eredeti példányt a megrendelt termékkel együtt küldjük

A teljes összeg előre utalása esetén az egyszerűbb adminisztráció miatt kedvezményes ( cca – 4,5% ) árakat kínálunk, melyet az árlistában feltüntetünk.

  • A termékek ára utánvéttel is rendezhető, azonban a 30% előleget – egyedi rendelések esetben – átutalással (vagy banki befizetéssel) kell rendezni. Az előleg megfizetésétől a TOP 100 -ból történő rendelés esetén, illetve egyedi mérlegelés alapján tudunk eltekinteni. A megvásárolni kívánt terméket az előleg beérkezését követően tesszük gyártási programba.

Az előleg mértékéről a visszaigazolásban tájékoztatjuk a vásárlót. Az előleget ez alapján kell átutalni, illetve befizetni. Az előleg beérkezését követően számlát állítunk ki, és a vásárlót e-mail-ben értesítjük az előleg beérkezéséről. A számla másolatát az értesítéshez mellékeljük, az eredeti példányt a megrendelt termékkel együtt küldjük.

TOP 100 –ból történő vásárláskor utánvét esetén sem kell előleget fizetni. 

2.7 Szállítás, szállítási díj

Szállítási határidő az összeg/előleg beérkezését követő cca 3-4 héten belül.

A küldemények kézbesítése, szállítása történhet futárszolgálattal – MPL -, illetve személyes átvétellel. A szállítási díj tartalmazza a kézbesítés, a csomagolás, és utánvétes rendelés esetén az utánvét (pénzbeszedés) díját.

A csomagok feladásáról, és a csomagkövetés lehetőségéről e-mail értesítést küldünk.

Szállítási módok:

  1. Kiszállítás futárszolgálat útján.

    Ez a legkényelmesebb lehetőség. Akkor válassza, ha a kiszállítás időpontjában 8,00 – 18,00 óra között az átvétel helyén folyamatosan tartózkodik a termék átvételére jogosult személy. 

    A kiszállítás díja: 

    • 1,20 m2-ig         2.500.- Ft/ csomag, 
    • 1,21 – 3,00 m2-ig          2.800.- Ft/ csomag, 
    • 3,01 – 6,00 m2-ig          4.100.- Ft/ csomag, 
    • 6,00 m2 fölött Ingyenes

    1. MPL csomagponton, postahivatalban történő átvétel

    Akkor válassza ezt a lehetőséget, ha a legkedvezőbb áron szeretne hozzájutni rendeléséhez, nincs ideje otthon várni a csomagszállító érkezésére, és van a közelében MPL csomagpont.
    https://www.posta.hu/postapont

    A kiszállítás díja: 

    • 1,20 m2-ig          2.300.- Ft/ csomag, 
    • 1,21 – 3,00 m2-ig          2.600.- Ft/ csomag, 
    • 3,01 – 6,00 m2-ig          4.000.- Ft/ csomag, 
    • 6,00 m2 fölött Ingyenes

    Az utánvét (postai pénzbeszedés) díja a Magyar Posta díjszabása szerint  400.-Ft – 800.-  Ft/csomag, a beszedendő összeg függvényében.

    6,00 m2 fölött 800.- Ft/csomag

  1. Személyes átvétel

Megrendelt termékeit esetenként személyesen is átveheti az elárusító helyek valamelyikén. Mivel ezek változhatnak, a személyes átvétel lehetőségéről honlapunkon, a Elárusítóhelyek menüpont alatt adunk tájékoztatást

A fenti árak bruttó árak, és csak Magyarország területén érvényesek. 

2.8 Megrendelés módosítása, törlése

A megrendelés leadását követően 48 órán belül a vásárló felé visszaigazolást küldünk a rendelés felvételének tényéről. Ez a visszaigazolás az eladó és a vásárló között létrejött szerződésnek minősül.

Amennyiben a vásárlóhoz ez 48 órán belül nem érkezik meg, akkor a vásárló ajánlattételi kötöttségei megszűnnek.

Vásárlónak a rendelés leadását követő 48 órán belül lehetősége van a megrendelése törlésére, vagy módosítására.

A megrendelés utólagos módosítására csak írásos formában, e-mailben kerülhet sor az info@szonyegguru.hu, vagy a ropsz2001kft@gmail.com címen.

3. Szerződéskötés feltételeire vonatkozó tájékoztatás

A szerződéskötés nyelve magyar. A vásárlási ajánlat (megrendelés) visszaigazolásával a szerződés írásban megkötöttnek minősül. A megkötött szerződés utólag hozzáférhető lesz.

A vásárlási ajánlat (megrendelés) elküldésével vásárló kijelenti, hogy jelen vásárlási feltételeket megismerte, és elfogadja

4. Elállás

4.1 A szállítástól elállás

Ha a weboldal üzemeltetője a szerződésben vállalt kötelezettségét azért nem teljesíti, mert a szerződésben meghatározott áru nem áll rendelkezésére, illetve a megrendelt szolgáltatást nem áll módjában nyújtani, köteles erről a megrendelőt tájékoztatni. A weboldal üzemeltetője nem köt szerződést kiskorúakkal. A megrendelő az Általános Szerződési Feltételek elfogadásával nyilatkozik arról, hogy nagykorú.

4.2 A vásárló elállási joga/ Visszaszolgáltatási garancia

Internetes rendelések esetében a vásárló a szerződéstől tizennégy napon belül indokolás nélkül elállhat. A vásárló az elállás jogát attól a naptól kezdve gyakorolhatja, amikor az árut átvette. Az értékesítő a megrendelő által kifizetett összeget az elállást követő tizennégy napon belül visszatéríti. Az elállás jogával kizárólag magánszemélyek élhetnek.

Vásárló az elállási szándékát az értékesítő weboldaláról letölthető Elállási Nyilatkozat kitöltésével, és értékesítő részére történő megküldésével teheti meg. A nyilatkozat elküldhető postai úton, vagy e-mail útján az info@szonyegguru.hu e-mail címre.

Az elállás időpontjának az az időpont számít, amikor értékesítő az elállási nyilatkozatot megkapja.

A vásárló viseli az elállási jog gyakorlása miatt az áru visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerülő költségeket (visszaküldés díja). A vásárlót ezen felül egyéb költség nem terheli. Az értékesítő azonban követelheti az áru nem rendeltetésszerű használatából eredő kárának megtérítését. Ha az elállási jog alapján visszaszállított áru nincs kifogástalan, újra eladható állapotban, akkor a vásárló kártérítésre kötelezett, amennyiben az áru állapotának romlását, tönkremenését, vagy visszaadásának másmilyen ellehetetlenülését szándékosan vagy hanyagságból idézte elő.
Amennyiben a termékről felbontás során a kézbesítést végző személy (postai kézbesítő, futár) jelenlétében derül ki, hogy bizonyítottan sérült, és a sérülés az áru átvételét megelőzően keletkezett, a termék visszavételét, az értékesítés törlését azonnal biztosítjuk. Bármilyen nemű sérülést, tartalomhiányt a küldemény kézbesítése során az átadó-átvevő közötti tényállási jegyzőkönyvnek kell tartalmaznia! Utólagos tartalomhiányért, esetleg sérülésért felelősséget vállalni nem tudunk!

FONTOS! Az elállási jog a lentebb hivatkozott rendelet 29. § értelmében nem vonatkozik azokra a termékekre, melyet a fogyasztó (vásárló) kifejezett kérésére állítottak elő, így a vásárlói elállási jog nem vonatkozik az egyedi megrendelésekre, kizárólag a TOP 100 –ból rendelt termékek esetében érvényesíthető.  

Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Kormányrendelet szövegét letöltheti az alábbi linkről:

http://www.kozlonyok.hu/nkonline/MKPDF/hiteles/MK14030.pdf

4.3 A termék visszaküldése

A terméket csak eredeti állapotában és csomagolásában, hiánytalan mennyiségi, minőségi állapotában vesszük vissza.

5. Garanciális feltételek

Termékeinket a Magyarországon érvényben lévő jótállásra vonatkozó szabályoknak megfelelően forgalmazzuk! Az általunk forgalmazott termékekhez tehát a garanciát, a gyártó biztosítja. A vonatkozó jogszabályok értelmében minden általunk forgalmazott új termékre minimum 12 hónap jótállás kötelező!  A jótállási idő kezdete a számla dátuma.
A fogyasztóvédelmi előírásoknak megfelelően a termékek 72 órán belül észlelt meghibásodása esetén a meghibásodott termék cseréjére kötelezett a gyártó.
  
Jótállási igény az alább felsorolt iratok együttes bemutatásával érvényesíthető:
–    A termék, és  teljes csomagolása
–    A  nyugta vagy számla eredeti példánya
–    A cégünk által kiállított termékkísérő
Ezek részleges vagy teljes hiánya esetén nem tudjuk a jótállási igényt elfogadni! 

A garanciális problémával visszahozott  szőnyegeket  továbbítjuk a gyártónak, aki intézkedik ezek mielőbbi  javíttatásáról , illetve szükség esetén cseréjéről.


Fontos: „Hatszínmintás” szőnyegeknél a szövési technológiából adódóan előfordulhat a szőnyeg szélének „rojtosodása”ami néhány mm hosszú elálló elemi szálak megjelenését jelenti. Ez a szőnyeg használati értékét nem befolyásolja, nem minősül hibának, és nem jelent garanciális problémát.

A 72 órás csere csak azokra a termékekre vonatkozik, amelyek meghibásodása rendeltetésszerű használat során történt . A nem rendeltetésszerű használatból fakadó meghibásodások, mechanikai sérülések, (tűsarkú cipő, cigaretta csikk, extrém igénybevétel, szándékos rongálás, stb..) esetén a garancia 72 órán túl sem érvényesíthető.
Az észlelt meghibásodást be kell jelenteni az eladó telefon számán, vagy e-mail címén.
Amennyiben egyértelmű, hogy rendeltetésszerű használat következtében történt a 72 órán belüli meghibásodás akkor természetesen intézkedünk a legrövidebb időn belüli cserére.
Amennyiben nem állapítható meg egyértelműen a rendeltetésszerű használat, akkor a gyártó szakvéleményének ismeretében vállaljuk a meghibásodott termék cseréjét. Ez néhány napot igénybe vesz, amíg a meghibásodott terméket megküldjük a gyártó részére.
    
Portósan küldött csomagokat nem veszünk át, azt minden esetben visszaküldjük a feladónak!
A garanciális visszajuttatás költségeit minden esetben a vásárló állja. Természetesen, ha a visszajuttatást követően kiderül, hogy anyaghibáról, vagy a garanciális feltételek alá eső problémáról van szó, akkor utólag megtérítjük a szállítás költségét.  

Harmadik fél által javított, vagy szakszerűtlen kezelésből, beállításból és a garanciális feltételek alá nem eső problémák esetén a szállítás költségét nincs módunkban megtéríteni.

6. Viták rendezése

Jelen Általános Szerződéses Feltételek elfogadásával szerződő felek kijelentik, hogy a közöttük esetlegesen felmerülő vitás kérdéseket elsődlegesen egyeztetés útján rendezik. 


Vevő elfogadja, hogy Internetes rendelés esetén a panaszát az Európai Bizottság által üzemeltetett Online vitarendezés oldalon rendezheti, melyet az alábbi linken lehet elérni;

https://ec.europa.eu/consumers/odr/main/?event=main.home2.show&lng=HU

Amennyiben az egyeztetés nem vezetne eredményre, felek kikötik a Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara mellett működő Budapesti Békéltető Testület (1016 Budapest, Krisztina krt. 99., tel.: +361 488 2131) elsődleges illetékességét, melynek döntését önmagukra nézve kötelezőnek ismerik el.

LETÖLTÉS:

Az Általános Szerződési Feltételek letölthető PDF formátumban is IDE kattintva